Od 2 września do 10 listopada 2020 roku nasze Stowarzyszenie"Mamy Siebie" zrealizowało projekt „W poszukiwaniu swoich pasji”, który był dofinansowany przez Województwo Lubelskie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, a dotację otrzymaliśmy z Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Lublinie.

W ramach projektu zrealizowano następujące, bezpłatne zajęcia, które trwały 9 spotkań:

- grupowe zajęcia z treningu słuchowego M. Krawczun - prowadzone będą przez terapeutę usprawniania mowy -neurologopedę.  Zajęcia z treningu słuchowego stanowiły uzupełnienie codziennych zajęć wspomagających rozwój dzieci. Przyczyniły się do praktycznego kształtowania rozwoju mowy dzieci.

 - grupowe zajęcia z alternatywnych metod komunikowania się - zajęcia miały charakter grupowy, celem zajęć było zachęcenie i wdrożenie uczestników spotkań do zastosowania w życiu codziennym rodzin dzieci niemówiących alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się. Uświadomienie  uczestnikom, że dobra komunikacja w rodzinach dzieci z niepełnosprawnością to jeden z podstawowych warunków poprawy jakości ich życia.

 - indywidualne zajęcia terapeutyczne  z integracji sensorycznej - podczas terapii praca  polegała na rozwijaniu prawidłowego odbioru i analizy bodźców dostarczanych z otoczenia poprzez zmysły zewnętrzne (wzrok, słuch, dotyk, smak, węch) oraz płynące z własnego ciała poprzez zmysły wewnętrzne (równowagi i czucia głębokiego). Podczas terapii dostarczane były dziecku takie bodźce, których najbardziej potrzebował jego system nerwowy.

 - grupowe zajęcia muzyczno - ruchowe: to zajęcia wszechstronnie rozwijające dziecko – poprzez śpiew, taniec oraz grę na instrumentach – wszystko w formie zabawy, które pozwoliły zaspokoić naturalną potrzebę ruchu, dały satysfakcję i poczucie spełnienia, a także zaspokoiły potrzebę ruchu. Dodatkowo zajęcia dały szansę dziecku odkryć swój talent oraz rozwijać umiejętności muzyczne.

 - grupowe zajęcia taneczne DANCE MIX: w założeniu programowym, chodziło głównie o to, aby uczestnicy świetnie  się bawili przy muzyce. Proponowane układy były dla nich bodźcem do poszukiwania coraz ciekawszych pomysłów. Zaletą programu jest wykorzystanie tańca jako przyjemnego i efektywnego rodzaju treningu w dbałości o sprawność i zdrowie.

 - grupowe zajęcia z muzykowania w zespole metodą Orffa – zajęcia muzykowania metodą Orffa miały na celu aktywizowanie muzyczne szczególnie tych dzieci z niepełnosprawnością, które chcą spełniać się muzycznie, ale z różnych względów (głównie braku wrodzonych możliwości wokalnych i dysfunkcji aparatu mowy) nie mogą odnaleźć się w grupie wokalnej. Uczestnicząc w  zajęciach, dzieci dowiedziały się, jak wydobyć dźwięk z prostych w obsłudze instrumentów perkusyjnych, kiedy i w jaki sposób użyć ich do stworzenia własnej kompozycji lub utworu zadanego.

- grupowe zajęcia z asertywności „Nie boję się mówić Nie” - zajęcia skierowane były głównie do dziewcząt, które mają trudności z odmawianiem, mówieniem „nie” bez poczucia winy i konieczności usprawiedliwienia się. Dotyczyły sytuacji z życia codziennego jak i problemów wirtualnej rzeczywistości. Zajęcia miały na celu rozwijanie umiejętności właściwego rozwiązywania sytuacji trudnych i kryzysowych, szukania kompromisu. Za pomocą różnego rodzaju aktywnych technik pracy z grupą przekazana została wiedza na temat zagrożeń i skutków w sytuacjach ryzykownych również takich jak narkotyki, alkohol i agresja.