Nasze Stowarzyszenie w drugim półroczu 2019 r. zrealizowało projekt „Patrząc w Przyszłość” współfinansowany przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Lublinie, a dofinansowany przez Województwo Lubelskie. W ramach tego projektu odbyły się następujące działania: 

Indywidualne zajęcia terapeutyczne z integracji sensorycznej prowadzone przez terapeutę SI Agatę Malon., które polegały na rozwijaniu prawidłowego odbioru i analizy bodźców dostarczanych z otoczenia poprzez zmysły zewnętrzne (wzrok, słuch, dotyk, smak, węch) oraz płynące z własnego ciała poprzez zmysły wewnętrzne (równowagi i czucia głębokiego). Zajęcia dla dzieci były bardzo atrakcyjne, gdyż miały charakter wesołej zabawy ruchowej. Podczas tej zabawy były dostarczane  dziecku takie bodźce, których najbardziej potrzebuje jego system nerwowy.

si3jpg [300x400]

 

Indywidualne zajęcia terapeutyczne z terapii logopedycznej prowadzone przez neurologopedę panią Barbarę Sadowską- Nowak. Głównym celem prowadzonych zajęć było rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i umiejętności nawiązywania kontaktów interpersonalnych przez dzieci. Podczas gier i zabaw logopedycznych dzieci doskonaliły sprawność oddechową, fonacyjną i artykulacyjną, utrwalały prawidłowe nawyki oddechowe, poznały nowe słownictwo, wzbogaciły słownik czynny i bierny, rozwijały słuch fonematyczny oraz doskonaliły sprawność aparatu mowy. Proponowane przez logopedę ćwiczenia wyzwoliły u dzieci spontaniczną aktywność werbalną oraz dały możliwość przeżywania radości z mówienia.

 94252570_2272871563020986_5930366043452080128_njpg [300x225]

 

Indywidualne oraz grupowe zajęcia ruchowo – rehabilitacyjne prowadzone przez fizjoterapeutę pana Janusz Franckowskiego. Głównym zadaniem prowadzonych zajęć jest usuwanie istniejących dysfunkcji fizycznych oraz przygotowanie uczestników do dalszej rehabilitacji społecznej. Spotkania prowadzone są według indywidualnie opracowanych programów dostosowanych do specyficznych potrzeb uczestników z uwzględnieniem zaleceń lekarskich oraz własnych obserwacji fizjoterapeuty prowadzącego zajęcia. Podczas spotkań wykorzystywana jest kinezyterapia oraz elementy metod najbardziej cenionych w specjalistycznej rehabilitacji, jak: PNF - torowanie nerwowo-mięśniowe, a także Balance Taping Therapy.

94103108_224943955445882_1944931594456268800_njpg [300x400]

Grupowe zajęciach z alternatywnych metod komunikowania AAC prowadzone przez Izabelę Krawiec – olifrenopedagoga. Beneficjentami były dzieci w wieku do 10 roku życia, mające trudności w porozumiewaniu się. Głównym celem zajęć było rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i społecznych z naciskiem na wspólne relacje i dialog. Zajęcia oparte były na zabawie i dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci. Uczestnicy zapoznawani są z programem Mówik, symbolami przestrzennymi PCS, korzystają z komunikatorów Step-by-Step. Na potrzeby zajęć tworzone są tablice komunikacyjne, książki do komunikacji oraz paszporty.

94257547_311164646535924_2249784194123169792_njpg [300x225]

 

Zajęcia z gospodarstwa domowego prowadzone przez Agnieszkę Kozicką-  nauczyciela praktycznej nauki zawodu. Głównym celem zajęć było zainteresowanie uczestników przyrządzaniem prostych posiłków jako umiejętnością pożytecznie wykonywaną w życiu codziennym, która z czasem może przerodzić się w interesujące hobby. Uczestnicy projektu nabyli umiejętności niezbędnych do poszerzania zakresu samoobsługi i samodzielności w życiu codziennym. Zdrowe żywienie stanowi jedną z form terapii pedagogicznej, uczestnicy projektu nabyli umiejętności praktyczne, pozwalające im na samodzielne korzystanie z urządzeń codziennego użytku, gospodarowania surowcami i finansami.

94035977_2691663567741761_4589090526195613696_njpg [300x169]

Zajęcia krawiecko-dziewiarskie prowadzone przez Joannę Cedro-oligofrenopedagoga. Ich celem było  rozwijanie zainteresowań uczniów, pokazywanie im twórczych i kreatywnych sposobów spędzania czasu wolnego poprzez tworzenie prac rękodzielniczych oraz nauka samodzielności i bezpieczeństwa w posługiwaniu się narzędziami krawieckimi. Młodzież uczyła się ekonomicznego wykorzystywania materiałów, kształtuje poczucie estetyki oraz umiejętność doboru tkanin i elementów dekoracyjnych względem siebie. Uczestnicy poznali technikę tworzenia obrazów ,,malowanych” wełną czesankową, szyli maskotki, torby oraz przygotowywali tkaninę do szycia na maszynie poprzez odpowiednie jej zaprasowanie i fastrygowanie.   Zajęcia umożliwiły uczestnikom  zdobycie praktycznych umiejętności, wyciszały ich  i dawały wiele radości i satysfakcji z własnoręcznie tworzonych prac.  

  94111054_664594414128192_6681382998333456384_njpg [300x400]