Samorząd Grup Wychowawczych w roku szkolnym 2014/2015:

 

PRZEWODNICZĄCY: RAFAŁ MASZEWSKI

Z-CA PRZEWODNICZĄCEGO:

SEKRETARZ:

KRONIKARZ:

 

OPIEKUN SAMORZĄDU:

Ewa Otręba

 

 

 Samorząd Grup Wychowawczych

 

        W trakcie trwania roku szkolnego zebrania członków samorządu odbywają się raz w miesiącu i omawiane na nich są sprawy bieżące. Członkowie Samorządu Grup Wychowawczych swoją działalność opierają na założonych sobie na początku roku szkolnego celach, takich jak: kształtowanie poczucia współodpowiedzialności za siebie i innych poprzez odpowiednie zachowywanie się zarówno w ośrodku jak i poza nim, respektowanie przyjętych zasad, regulaminów, a także poprzez dyżury wychowanków na stołówce. Wdrażanie do utrzymania higieny osobistej, higieny otoczenia poprzez uczestnictwo w konkursie czystości sal sypialnych z comiesięcznym podsumowaniami wyników w czasie apelu z panią wicedyrektor. Współpraca ze szkolnym kołem PCK - zbiórka plastikowych nakrętek dla ludzi potrzebujących oraz pogadanki na interesujące tematy bieżące. Organizowanie oraz pomoc w przygotowywaniu imprez szkolnych takich jak: Dyskoteka integracyjna; Dzień Chłopaka; Jasełka oraz Wigilia PZPSW; Zabawa Choinkowa; Święto szalonej Dyni. Przygotowanie oraz sprzedaż na kiermaszu ozdób Bożonarodzeniowych.

                                                                                                              

 


SEKCJE DZIAŁAJĄCE W GRUPACH WYCHOWAWCZYCH

  

Sekcja gospodarczo - porządkowa

 

CELE PRACY SEKCJI:

 

–  Wdrażanie wychowanków do aktywnego udzielania się na rzecz internatu  SOSW  w Powiatowym Zespole Placówek Szkolno – Wychowawczych w Hrubieszowie.

 

–  Współpraca z Samorządem internatu w działalności statutowej placówki.

–  Kształtowanie poczucia integracji wychowanków internatu w przygotowywaniu uroczystości i imprez w internacie.

–  Zapoznanie wychowanków z zasadnością i tradycją nadania sztandaru placówce.

–  Zaangażowanie wychowanków do współdziałania w zakresie organizacji Święta Nadania Sztandaru PZPSW

–  w Hrubieszowie.

–  Wyrabianie w wychowankach internatu nawyków  dbania i poszanowania mienia placówki.

 

 ss851457.jpg [300x225]>>>kliknij tutaj>>>


Opiekun:

Katarzyna Naja

Ewelina Martyniuk


 

Sekcja spotrowa

 

Gry, zabawy i zajęcia w rytm muzyki to dla dzieci ważny element ich rozwoju emocjonalnego i fizycznego. Wybierając aktywność fizyczną powinniśmy się kierować predyspozycjami dziecka, zajęcia mają być przyjemnością i relaksem. Na zajęciach wychowanek nauczy się współdziałania z partnerem, ćwiczyć w rytm muzyki jak i zdrowej rywalizacji czy pracy w grupie. Po przez zabawę połączoną z ćwiczeniami dziecko poprawia ogólną sprawność fizyczną , a tak że przyjemnie spędza czas.

 

Gry, zabawy i zajęcia ruchowe skierowane są dla dzieci chcących podnieść swoją sprawność fizyczną, rozwinąć zamiłowanie do sportu i szeroko rozumianej rekreacji ruchowej. Celem zajęć jest podniesienie sprawności fizycznej, promocja zdrowego stylu życia wśród młodych osób, zapobieganie chorobom cywilizacyjnym (otyłość, nerwice, choroby układu krążenia, układu narządów aparatu ruchowego), dlatego należy zachęcać dzieci do aktywnego spędzania czasu w szkole i poza nią.

 

Głównym celem zajęć jest połączenie dobrej zabawy, współzawodnictwa oraz współdziałania z rówieśnikiem poprzez gry zabawy i zajęcia ruchowe.


Opiekun sekcji:

Ewelina Martyniuk

 

 


Teatrzyk "Radość"

 

Kółko teatralne ,,Radość” działa w naszej placówce w internacie SOSW. Zajęcia są  prowadzone w ramach zajęć opiekuńczo - wychowawczych. W zależności od potrzeb są organizowane dodatkowe spotkania. W zajęciach bierze udział 8 chętnych wychowanków internatu.

Celem zajęć było rozwijanie u wychowanków zainteresowań teatrem. Przygotowując przedstawienia wychowankowie uczyli się tekstów, piosenek, pląsów oraz tworzyli dekoracje i rekwizyty. Opracowywanie inscenizacji sprzyjało ćwiczeniom w czytaniu, mówieniu, ćwiczeniom akcentu logicznego, a więc na wykonywanie ćwiczeń dykcyjnych i oddechowych

Dzięki spotkaniom kółka teatralnego wychowankowie miło i przyjemnie spędzają czas, rozwijają swoje zainteresowania, uczą się wyrażać swoje uczucia, ośmielają się do publicznych występów. Zajęcia te uwrażliwiają na piękno literatury, wzbogacają słownictwo, pobudzają i stymulują przeżycia emocjonalne. Dzieci nadpobudliwe potrafiły skupić swoją uwagę, opanować nadmierną ruchliwość. Dzieciom zahamowanym odwagi dodawała wspólna praca z innymi. Wychowankowie zdobyli poczucie własnej wartości, nabyły swobody  i otwartości w kontaktach z ludźmi oraz doskonaliły poprawną polszczyznę.


Opiekun:

Teresa Duławska

Joanna Hładkiewicz