Tutaj powinien być opis

ePUAP - JUŻ JESTEŚMY DOSTĘPNI !!!

Jest nam miło poinformować, że od dnia dzisiejszego jesteśmy dostępni w systemie ePUAP !!!

Wejdź na stronę: https://epuap.gov.pl/wps/portal 

Nasz adres:

Powiatowy Zespół Placówek Szkolno-Wychowawczych w Hrubieszowie - identyfikator – PZPSWHrubieszow

Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /PZPSWHrubieszow/SkrytkaESP

ePUAP, czyli elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej to system informatyczny, dzięki któremu możliwe jest załatwianie spraw urzędowych przez internet, bez wychodzenia z domu. Korzystanie z aplikacji ePUAP znacznie zmniejsza kolejki w urzędach i skraca czas procedur administracyjnych.

Rozwiązania takie jak ePUAP pozwalają na szybkie, wygodne i bezpieczne załatwianie procedur administracyjnych. Przede wszystkim jest to rozwiązanie bezkontaktowe, a zatem zapewniające bezpieczeństwo w czasie zagrożenia epidemiologicznego, zarówno urzędnikom publicznym, jak i obywatelom.

Czym jest ePUAP?

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej umożliwia załatwianie spraw urzędowych przez internet. Dzięki niej przedstawiciele podmiotów publicznych mogą również bezpłatnie udostępniać swoje usługi w formie elektronicznej. ePUAP służy do komunikacji przedsiębiorców z urzędami. Do jej użycia niezbędne jest założenie indywidualnego konta oraz Profilu Zaufanego lub elektronicznego podpisu kwalifikowanego. Usługi te są bezpłatne i dostępnego dla każdego.

Co jeszcze jest potrzebne do założenia konta na ePUAP?

Zakładając konto, należy wypełnić krótki formularz rejestracyjny, który będzie wymagał danych kontaktowych oraz danych identyfikacyjnych. Na adres e-mail podany przy rejestracji będą wysyłane powiadomienia dotyczące wnoszonych podań lub wniosków. ePUAP pozwala na szybki kontakt i odpowiedź w sprawach administracyjnych; na portalu będą również pojawiały się informacje o ewentualnych błędach i nieścisłościach w dokumentach.

Czym jest Profil Zaufany?

Profil Zaufany jest darmową usługą, oferowaną przez ePUAP. Narzędzie to umożliwia logowanie i składanie podpisu elektronicznego. Dzięki temu można załatwiać sprawy dotyczące administracji publicznej bez wychodzenia z domu i bez posiadania elektronicznego podpisu kwalifikowanego.

Zakładanie Profilu Zaufanego jest proste — wystarczy wypełnić formularz, a następnie potwierdzić swoją tożsamość osobiście, w jednym z punktów potwierdzających (ich lista jest dostępna na stronie pz.gov.pl). Profil Zaufany można również założyć za pomocą stron internetowych niektórych banków, gdzie od razu potwierdzana jest tożsamość. Profil zaufany jest ważny przez trzy lata, później można przedłużyć jego ważność. Profil może posiadać każdy, kto ma numer PESEL.

Czym jest podpis kwalifikowany?

Podpis kwalifikowany to podpis elektroniczny mający taką samą wagę jak podpis własnoręczny. Dzięki niemu można również załatwiać sprawy urzędowe w ePUAP, służy do podpisania dowolnego dokumentu. W odróżnieniu od Profilu Zaufanego umożliwia zawieranie umów na odległość oraz branie udziału w aukcjach elektronicznych. Podpis kwalifikowany można kupić na stronach dostawców, a cena zestawu składającego się na podpis to około 300 złotych.