Zdalne nauczanie w klasach IV-VIII
Z dnia na dzień zajęcia w szkole zostały zawieszone a lekcje przeniesione do Internetu. Od 25 marca MEN wprowadziło obowiązkową realizację podstawy programowej na odległość. To były pierwsze lekcje zdalnego nauczania na tak dużą skalę dla uczniów, nauczycieli, rodziców. Do tej pory nie było żadnych systemowych rozwiązań w tym zakresie. Mimo, że uczniowie i nauczyciele mają bardzo zróżnicowany dostęp do sprzętu komputerowego, Internetu, telefonów - udało się. Dzięki kreatywności nauczycieli i wielkiemu zaangażowaniu rodziców naszych uczniów oraz samych uczniów zajęcia odbywają się.
By zachować zasady BHP, zajęcia zdalne prowadzone są zgodnie z planem zajęć sprzed kwarantanny. Przekazywany materiał dostosowany jest do możliwości psychofizycznych uczniów, ich zainteresowań, potrzeb. Są to opracowywane karty pracy, konspekty zajęć, zdjęcia kart podręczników z zagadnieniami. Zadania są szczegółowo opisywane, ilustrowane przykładami. Bezpośredni kontakt nauczyciel - uczeń zastępują tablice poglądowe, filmy, wykresy, prezentacje multimedialne, strony interaktywne np. matzoo.pl. Uczniowie chętnie wykonują też prace techniczne, malarskie, decoupage. Brali udział w akcji "Kartka dla Medyka". Zajęcia kulinarne zamieniają się we wspólne - rodzinne przygotowywanie posiłków. Inną formę mają też zajęcia muzyczno - taneczne, wychowania fizycznego i rehabilitacyjne.
W miarę posiadanego sprzętu rodzice dokumentują pracę naszych uczniów - wykonują zdjęcia, nagrywają filmy, prowadzone są video rozmowy, wymieniane e-maile, sms, mms.
Wszyscy staramy się sprostać nowym wyzwaniom, pomimo wielu trudności od nas niezależnych, organizując kształcenie on-oline. Mamy świadomość jak wielkie jest to przedsięwzięcie dla nas - kadry pedagogicznej, rodziców a przede wszystkim dla naszych uczniów. Bo jakże odmienna jest specyfika pracy w szkole a nauczania zdalnego.
Z życzeniami zdrowia - przewodnicząca Zespołu Nauczycieli Klas IV-VIII PU, oligofrenopedagog Marzenna Litwiniuk- Mizerska