Zdalne nauczanie w klasach I-III
Epidemia koronawirusa zaskoczyła nas wszystkich. Po odwołaniu zajęć w szkole, trzeba było szybko zorganizować zdalne nauczanie. Mieliśmy obawy, że przygotowanie potrwa zbyt długo. Dotąd nie byliśmy w takiej sytuacji, więc budowaliśmy cały system od podstaw: zebraliśmy informacje dotyczące wszystkich możliwych kontaktów – rozmowy przez telefon i sms-y już nie wystarczały. Tym, którzy mają dostęp do Internetu założyliśmy grupy na Messengerze. Okazało się, że nie wszyscy uczniowie mają do dyspozycji komputery, część korzysta z Internetu w telefonie, niektórym trzeba było pomóc w założeniu poczty mailowej. Brakuje też drukarek. Napotykaliśmy na różne trudności, ale zawsze mogliśmy na siebie liczyć. Drogą do sukcesu było zgranie zespołu i związane z nim przekonanie, że razem możemy prawie wszystko.
Dzięki dobrej współpracy nauczycieli i rodziców 23 marca mogliśmy spokojnie zacząć realizować podstawę programową. Lekcje odbywają się zgodnie z planem, dzieci rozwiązują zadania przygotowane przez nauczycieli i wysyłane pocztą mailową lub na Messenger. Pracujemy w oparciu o szkolne podręczniki, karty pracy wygenerowane przez nauczycieli, platformę Squla i różne inne ciekawe materiały. Często dzieci uczą się przez zabawę – to najskuteczniejsza i najbardziej lubiana metoda.
Realizacja zadań nie byłaby możliwa bez pomocy rodziców. Dziękujemy Wam za zaangażowanie, za wysyłanie zdjęć i skanów uzupełnionych kart pracy i zapisów w zeszytach. Nauczyciele na bieżąco oceniają te prace.
Poniższe zdjęcia najlepiej świadczą o tym, jak funkcjonuje zdalna edukacja wczesnoszkolna w tym trudnym czasie.
Opracowanie: Cecylia Mydlak