Tutaj powinien być opis

Lekcja otwarta w ramach projektu Erasmus+ „Kolejny krok ku zmianie”

W dniu 25 września 2025 r. w Zespole Placówek Szkolno-Wychowawczych odbyła się lekcja otwarta dla uczniów naszej szkoły, zorganizowana w ramach realizacji projektu Erasmus+ „Kolejny krok ku zmianie”. Wydarzenie to miało charakter zarówno edukacyjny, jak i integracyjny, a jego celem było przybliżenie młodzieży kultury kulinarnej Hiszpanii poprzez przygotowanie tradycyjnego deseru – churros. Na początku zajęć uczniowie zostali zapoznani z krótką prezentacją na temat historii churros, ich miejsca w hiszpańskiej tradycji kulinarnej oraz sposobów serwowania tego deseru w różnych regionach Hiszpanii. Podkreślono również znaczenie kuchni narodowej w budowaniu tożsamości kulturowej oraz rolę, jaką odgrywa gastronomia w promowaniu dziedzictwa danego kraju. Następnie przystąpiono do części praktycznej. Uczniowie pod kierunkiem nauczycieli przygotowywali ciasto na churros, poznając przy tym techniki wyrabiania i formowania. Kolejnym etapem było smażenie churros, które wymagało nie tylko precyzji, ale również umiejętności pracy w zespole i zachowania zasad bezpieczeństwa w kuchni. Gotowe wypieki podano w tradycyjny sposób – posypane cukrem pudrem i serwowane z gęstym sosem czekoladowym. Lekcja otwarta miała na celu nie tylko rozwój praktycznych umiejętności kulinarnych, ale również kształtowanie postawy otwartości na inne kultury oraz rozwijanie kompetencji miękkich, takich jak współpraca, komunikacja i kreatywność. Była to także doskonała okazja do integracji uczniów i wspólnego spędzenia czasu w atmosferze nauki i zabawy. Wydarzenie zostało bardzo pozytywnie odebrane zarówno przez uczestników, jak i obserwatorów. Uczniowie podkreślali, że zajęcia były interesujące, inspirujące i pozwoliły im nie tylko zdobyć nowe doświadczenia kulinarne, ale także lepiej poznać kulturę Hiszpanii. Lekcja otwarta w pełni wpisuje się w cele projektu Erasmus+, którego jednym z głównych założeń jest poszerzanie wiedzy i umiejętności uczniów oraz przygotowanie ich do aktywnego funkcjonowania w zróżnicowanej Europie. A.Tomicka M.Szczucka