Tutaj powinien być opis

Warsztaty: Ogrodoterapia jako metoda wspomagająca rozwój komunikowania się i funkcjonowania

Wraz z początkiem roku szkolnego 2023/2024 rozpoczęła się realizacja zadania dofinansowanego przez Województwo Lubelskie ze środków PFRON z Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Lublinie. Grupa uczniów naszej Szkoły Przysposabiającej do Pracy została zakwalifikowana do udziału w warsztatach i ma możliwość aktywnego uczestniczenia w realizacji warsztatów pod nazwą Ogrodoterapia jako metoda wspomagająca rozwój komunikowania się i funkcjonowania osób z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną. Podczas realizacji działań projektowych beneficjenci uczą się pokonywania trudności w tym komunikacyjnych, rozwiązywania problemów a nade wszystko rozwijania poczucia własnej wartości i osiągania sukcesów. Dodatkowo mają możliwość i szansę wykazania się wiedzą oraz umiejętnościami na miarę swoich indywidualnych możliwości. Fizjoterapeutyczne oraz psycho-socjoterapeutyczne walory hortiterapii to szansa na podniesienie jakości życia osób z niepełnosprawnością a także uzyskanie korzyści w postaci: rozwoju wyobraźni i kreatywności, zwiększenia ciekawości świata i motywacji do nauki, poprawy pamięci, pewności siebie, obniżonego stresu oraz poprawy zdrowia fizycznego. Hortiterapia lub ogrodoterapia jest to forma terapii naturalnej, opartej na bezpośrednim kontakcie człowieka z przyrodą. Terapia ma moc wszechstronnego oddziaływania na wiele czynności fizycznych i psychicznych człowieka a zastosowanie różnorodnych materiałów i narzędzi stymuluje rozwój w sferze doznań sensorycznych. Za pomocą ogrodoterapii można osiągnąć korzyści w czterech obszarach: fizycznym, np. poprawa kondycji, usprawnienie motoryki; społecznym, np. wzrost samodzielności i zdolności interpersonalnych w tym komunikacyjnych; psychologicznym, np. wzrost samooceny, zmniejszenie podatności na stres i lęk oraz poznawczym, np. rozwój umiejętności planowania i rozwiązywania problemów.