Tutaj powinien być opis

Dzień Bezpiecznego Internetu

Po raz kolejny w naszym ośrodku obchodzimy Dni Bezpiecznego Internetu (DBI). Jest to akcja, która swój początek wzięła z inicjatywy Komisji Europejskiej w 2004 roku. Początkowo w wydarzeniu brały udział jedynie państwa europejskie, od kilku lat DBI angażuje państwa z całego świata.
W tym roku hasło przewodnie akcji to "Działajmy razem", akcja ma na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i nastolatków do sieci, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online, a także promocję pozytywnego wykorzystywania internetu.

W ramach „Dni Bezpiecznego Internetu” w placówce odbywały się spotkania dla uczniów Szkoły Podstawowej, Przysposabiającej do pracy, Branżowej Szkoły I stopnia, na których poruszone zostały zagadnienia związane z cyberprzemocą, hejtem, prawem autorskim, ochrona danych to tylko kilka zagrożeń czyhających na nas w sieci. Na spotkaniu uczniowie naszego ośrodka mogli wysłuchać przygotowanej prelekcji, popartej ciekawymi filmikami, przedstawiającymi scenki sytuacyjne, związane z bezpiecznym korzystaniem z zasobów i możliwości internetu.  Uczniowie chętnie dyskutowali na temat poruszanych zagadnień, dzielili się własnymi doświadczeniami i uwagami, przetaczali różne przykłady zagrożeń czyhających w sieci. To była świetna okazja, by zastanowić się, w jaki sposób dbamy o siebie w cyberprzestrzeni. na każdym kroku powinniśmy pamiętać, że nie jesteśmy anonimowi w sieci, a pojęcie takie jak szacunek powinno być obecne również onlin. Choć może się to wydawać trudne, wystarczy świadomość najważniejszych zagrożeń i rozsądek, by uniknąć typowych problemów. Zajęcia w uczniami miały również na celu wskazanie miejsc, gdzie można szukać pomocy w przypadkach cyberprzemocy i przejęcia przez hejterów zawartości komputera, telefonu a zwłaszcza bankowości elektronicznej. Ale to nie wszystko, oprócz zagrożeń zewnętrznych, istnieją i stają się coraz bardziej silne uzależnienia z nadużywania internetu, szczególnie w kontekście mediów społecznościowych oraz gier.

 A. Kozicka, P. Nowak, M. Waszyńska