Tutaj powinien być opis

Podsumowanie realizacji autorskiego programu „Przyłapani na wartościach”

System wartości każdego człowieka zaczyna tworzyć się już w latach wczesnego dzieciństwa, ugruntowuje się w okresie dorastania. Na drodze ciągłych doświadczeń, interakcji z otoczeniem a także kryzysów, hierarchia wartości może ulec zmianom, ale wcale nie musi. Silne wartości są podstawą wszelkich decyzji, determinują postawy i wybory, wpływają na emocje i samoocenę, pełnią funkcję motywatora do działania. Dzięki wartościom wiemy, co jest dla nas dobre, a co złe.

Od stycznia do czerwca 2021 roku, realizowano autorski program „Przyłapani na wartościach”. Adresatami programu byli uczniowie klas VI i VIII. Program uwzględniał treści z zakresu działalności profilaktyczno –wychowawczej szkoły i zakładał kształtowanie systemu wartości młodego człowieka. Oddziaływanie miało na celu poprawę relacji rówieśniczych, zintegrowanie zespołu klasowego, zmianę zachowania u uczniów oraz zmianę postrzegania zachowania innych osób.

Uczniowie uczestniczyli w pogadankach i warsztatach, w trakcie których omawiane były przykładowe wartości kierujące ludzkim życiem. Podopieczni wzajemnie obserwowali swoje zachowanie i zaznaczali na indywidualnych tablicach motywacyjnych przejawy pożądanego działania swoich koleżanek i kolegów. Swój „wpis” później motywowali. Program cieszył się zainteresowaniem wśród uczniów, chociaż na początku sprawiał im wiele trudności, uczniowie skarżyli na siebie, dostrzegali tylko „potknięcia” innych. W trakcie realizacji programu zachowanie uczniów się zmieniało. Słysząc pozytywne informacje na swój temat, budowali i podnosili swoją samoocenę, poczucie własnej wartości, kształtowali kompetencje społeczne i ugruntowali swoje systemy wartości. 

Opracowała: Izabela Krawiec